Sunday 17 October 2010

မီးကို ျငိမ္းတဲ့ မီး

ကၽြန္ေတာ့္အထက္က အစ္ကိုနဲ ့ ကၽြန္ေတာ္ ၂ ႏွစ္ေလာက္ကြာတယ္ ။ အထက္ေအာက္ ကလဲျဖစ္ အ႐ြယ္ကလဲ သိပ္မကြာေတာ့ ငယ္ငယ္က ကၽြန္ေတာ္တို ့ ၂ ေယာက္ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ေဆာ့တဲ့အခါအတူတူပဲ ေဆာ့ၾကတယ္ ။ သူ ့ သူငယ္ခ်င္းလဲ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း ၊ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းလဲ သူ ့ သူငယ္ခ်င္း ပါပဲ ။

တစ္ေန ့ရပ္ကြက္ထဲက အျခားကေလးေတြနဲ ့ ကစားေနရင္း ကၽြန္ေတာ့္ ႐ြယ္တူ ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္နဲ ့ ကၽြန္ေတာ္ ျငင္းၾကပါေလေရာ ။ ျပသနာက ျငင္း႐ံုနဲ ့ ျပီးမသြားပဲ တစ္ေယာက္နဲ ့ တစ္ေယာက္ မခံခ်င္ေအာင္ ေျပာၾကရင္းကေန မင္းသတၱိ ႐ွိရင္ မင္းနဲ ့ ငါနဲ ့ တစ္ေယာက္ခ်င္း ခ်မယ္ ဆိုျပီး ဟိုေကာင္က ကၽြန္ေတာ္ကို စိန္ေခၚပါေလေရာ ။

အျပိဳင္ ျငင္းတုန္းကေတာ့ ျငင္းခဲ့ေပမဲ့ သူ အဲဒီလို စိန္ေခၚ လာလိမ့္ မယ္လို ့ ကၽြန္ေတာ္ ထင္မထားခဲ့ဘူး ။ ကၽြန္ေတာ္တို ့ ၂ေယာက္ရဲ ့ ျပသနာေၾကာင့္ ကစားပြဲကို ရပ္ထားရတယ္ ။ သူက စိန္ေခၚလိုက္ေတာ့ ကစားေနတဲ့ အျခားကေလးေတြ အားလံုးရဲ ့ အၾကည့္က ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ေရာက္လာတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာျပန္ေျပာ မလဲဆိုတာကို သိခ်င္ေနၾကတယ္ ။

အဲဒီအ႐ြယ္အထိ ကၽြန္ေတာ္ အျခားသူေတြနဲ ့ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ျဖစ္တဲ့အထိ တစ္ခါမွ ရန္မျဖစ္ ဖူးေသးဘူး ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို စိန္ေခၚတဲ့ ေကာင္ကေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲက ႐ြယ္တူေတြထဲမွာ ပြဲတိုင္းေက်ာ္လို ျဖစ္ေန တဲ့သူ ။ ကၽြန္ေတာ္ သူ ့ ကိုေၾကာက္လားဆိုေတာ့ မေၾကာက္ပါဘူး ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ထိ လက္ေရာက္ ျဖစ္တဲ့အထိ ရန္ တစ္ခါမွ မျဖစ္ဖူးေတာ့ ကိုယ့္လက္ရည္ ဘယ္လို႐ွိမွန္း ကိုယ္လဲမသိဘူး ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ သူ ့ ကို ခ်က္ခ်င္း ျပန္ေျပာစရာ စကား မ႐ွိဘူး ။

ကၽြန္ေတာ္ဘာမွ ျပန္မေျပာပဲ နဲနဲၾကာၾကာ ျငိမ္ေနေတာ့ သူကပို အတင့္ရဲ လာတယ္ ။ မင္းေၾကာက္ေန တာလား ၊ မင္းအေျခာက္လား ၊ မင္း သတၱိ မ႐ွိ ဘူးလားကြ ဆိုျပီး ဆက္တိုက္ စိန္ေခၚေတာ့တယ္ ။ အတူတူ ကစားေနတဲ့ အခ်ိဳ ့ ကေလးေတြက သူ ့ကို ေအးေအးေဆးေဆး ဆက္ေဆာ့ဖို ့ ဝိုင္းေျပာၾကေပမဲ့ သူကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကိုပဲ ဆက္စိန္ေခၚ ေနတယ္ ။ က်န္တဲ့ ကေလးေတြ က ကၽြန္ေတာ့္ကို ဝိုင္းၾကည့္ ေနၾကတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ့္ အေျဖကို ပိုျပီး စိတ္ဝင္စား ေနၾကတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ သူ ့ကို တစ္ခုခုေတာ့ ျပန္ေျပာ ရေတာ့မယ္ ။

ဒီအတိုင္း ငေၾကာက္ၾကီး ပါကြာဆိုျပီး အ႐ွက္ကြဲခံျပီး အေလွ်ာ့ေပးလိုက္ မလား ၊ ဒါမွမဟုတ္ ထခ်ျပီး အေျဖ ႐ွာမလား ။ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားရျပီး ။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီအတိုင္း ကေတာ့ အေလွ်ာ့ မေပးခ်င္ဘူး ၊ ထခ်ရင္ေရာ ငါသူ ့ကို ႏိုင္ပါ့မလား ဆိုတဲ့ သံသယ ကလဲ စိတ္ထဲမွာ ႐ွိေနတယ္ ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တစ္ခုခုကို ေ႐ြး ရေတာ့မယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္တယ္။

ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွလုပ္စရာ မလိုလိုက္ဘူး ။ ကၽြန္ေတာ့္ ေနာက္ဖက္ကေန သူ ့နာမည္ကို လွမ္းေခၚသံ ၾကားလိုက္တယ္ ။ သူ ့နာမည္ကို ေခၚလိုက္တာ ကၽြန္ေတာ့္ အစ္ကို ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ လွည့္မၾကည့္ပဲ သိလိုက္တယ္ ။ ကၽြန္ေတာ့္ အစ္ကိုက သူ ့ကို “ငါ့ညီက ေအးေအးေဆးေဆး ေျပာေနတာကို မင္းက စိန္ေခၚေနရေအာင္ မင္းကလူမိုက္လား ၊ မင္းမိုက္ရင္ ငါ့ နဲ ့ ခ်မယ္လို ့” ဆက္ေျပာလိုက္တယ္ ။ ကၽြန္ေတာ့္ အစ္ကိုက သူ ့ထက္ အသက္လဲ ၾကီးတယ္ ၊ လူေကာင္လဲ ၾကီးတယ္ ။

သူကၽြန္ေတာ့္ အစ္ကို ကိုၾကည့္ျပီး မင္းနဲ ့ ငါက႐ြယ္တူမွ မဟုတ္တာ ၊ မင္းနဲ ့ေတာ့ မခ်ဘူးလို ့ ျပန္ေျပာတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ့္ အစ္ကိုက မင္းမိုက္တယ္ ခ်ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ ငါနဲ ့ခ် ၊ ငါနဲ ့မခ်ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ အျခားသူေတြကိုလဲ စိန္လိုက္ေခၚ မေနနဲ ့ ေအးေအးေဆးေဆး ဆက္ကစားဆိုျပီး ရန္ပြဲကို အဆံုးသတ္ လိုက္တယ္ ။ အဲဒီေန ့က ရန္စတဲ့သူကို ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကိုက ရန္ျပန္စျပီး ရန္ပြဲကို အဆံုးသတ္ ခဲ့တယ္ ။

အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ကို ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကို ကေတာ့ မွတ္မိခ်င္မွ မွတ္မိမယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ေ႐ွ ့က ရပ္ေပးခဲ့တဲ့ သူ ့ကို အျမဲတမ္း ေက်းဇူးတင္ေနတယ္ ။ မွတ္သားစရာလဲ ရလိုက္တယ္ ။ တစ္ခ်ိဳ ့ အေျခအေန ေတြမွာ ရန္ကိုျငိမ္းဖို ့ အတြက္ ရန္လိုတယ္ ။ Fight fire with fire ဆိုသလိုပဲ အခ်ိဳ ့အရာေတြကို တားဆီးဖို ့ ၊ ရပ္တန္ ့ေအာင္ လုပ္ဖို ့ အတြက္က တူညီတဲ့ နည္းလမ္းနဲ ့ ျပန္ျပီး တုန္ ့ျပန္မႈကသာ အမွန္ကန္ဆံုး ေ႐ြးစရာ နည္းလမ္း ျဖစ္တယ္ ။ ။

Defeat is not the worst of failures. Not to have tried is the true failure.
George Edward Woodberry

The war that will end war.
H. G. Wells

2 comments:

  1. ရိုးရိုး17 October 2010 at 15:49

    ရန္ျပိဳ ဖို ့ရန္လို သင့္ရင္ လို ရတယ္။ ဒါမွန္တယ္။

    ReplyDelete
  2. ဒီပို.ဖတ္ၿပီး မွတ္သားစရာ ရလိုက္တယ္ :)

    ReplyDelete