Tuesday 21 September 2010

မွားေနေသာ အမွန္မ်ား

ေမာ္လျမိဳင္ျမိဳ ့ က အထက္တန္းေက်ာင္း တစ္ခု မွာ ကၽြန္ေတာ္ ၆ တန္း အထိ ပညာသင္ခဲ့တယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ ၄ တန္း ႏွစ္မွာ က်တဲ့ အဂၤလိပ္စာ ဆရာမ က အရမ္း စည္းကမ္း ၾကီးတယ္ ။ စာသင္တဲ့ အခါ တာဝန္ တစ္ခုကို လုပ္ေနရသလို မဟုတ္ပဲ ေက်ာင္းသားေတြ အေပၚမွာ တကယ္ တတ္ ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာ နဲ ့ သင္တယ္ ။ ဆရာမက အတန္းထဲမွာ စာ ခဏခဏ ေမးတတ္ သလို အျပစ္ေပး တာလဲ ၾကမ္းတယ္ ။ စာေမးလို ့ စာမရခဲ့ရင္ ေယာက္်ားေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ မိန္းကေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အတန္းေ႐ွ ့ ကိုထြက္ရပ္ ခိုင္းျပီး ေျခတလံုး ၊ လက္ဝါး ၊ တင္ပါး စတဲ့ ေနရာေတြကို ၾကိမ္လံုး နဲ ့ ႐ိုက္ျပီး အျပစ္ေပး တတ္တယ္ ။

အျပစ္ေပးတာ ၾကမ္းေပမဲ့ ဆရာမက စာမေမးခင္ေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြကို စာၾကည့္ဖို ့ အခ်ိန္ လံုလံု ေလာက္ေလာက္ ေပးပါတယ္ ။ ဘယ္ေန ့မွာ ဘယ္စာကို ေမးမယ္ ၊ မရတဲ့သူ ကို ဘယ္လို အျပစ္ေပးမယ္လို ့ အျမဲတမ္း ၾကိဳေျပာတတ္တယ္ ။ တစ္ခါတစ္ေလ ေမးခြန္း ဘယ္ႏွစ္ခုေမးမယ္ ဘယ္ႏွစ္ခုနဲ ့ အထက္ မွားတဲ့ သူကို အတန္းေ႐ွ ့မွာ ေဘာင္းဘီခၽြတ္ျပီး ႐ိုက္မယ္ ဆိုတာမ်ိဳးလဲ ေျပာတတ္တယ္ ။ ဆရာမက ေျပာတဲ့အတိုင္းလဲ တကယ္လုပ္တတ္ တာေၾကာင့္ အဲဒီလိုမ်ား ေျပာထားတဲ့ ေန ့ဆို အဲဒီ ဆရာမ အခ်ိန္လြန္တဲ့ အထိ ေက်ာင္းသားအားလံုး လိုလိုက အခ်ိန္အားရတိုင္း ဆရာမ ေမးမယ္ ဆိုတဲ့စာကို အခါခါ ျပန္ၾကည့္ ေနတတ္တယ္ ။

တစ္ေန ့မွာ ဆရာမက အဂၤလိပ္စာ အေမးအေျဖ ေမးခြန္း အခ်ိဳ ့ ကို ဒါေတြက စာေမးပြဲ အတြက္ အေရးၾကီးတယ္ စေန ၊ တနဂၤေႏြ ေက်ာင္းပိတ္ျပီးလို ့ ေနာက္တစ္ပတ္ ေက်ာင္းျပန္ ဖြင့္ရင္ ေမးမယ္ ။ ေသခ်ာၾကည့္လာ ခဲ့ၾက ။ အမွတ္ အနည္းဆံုး ရတဲ့သူကို ေဘာင္းဘီခၽြတ္ျပီး ႐ိုက္႐ံုတင္ မဟုတ္ပဲ အတန္းတစ္ပတ္လဲ ပတ္ခိုင္းမယ္လို ့ ေျပာတယ္ ။ ေက်ာင္းသားေတြကို စာေမးပြဲ အတြက္ တစ္ကယ့္ အေရးၾကီးတဲ့ စာကို ေသခ်ာ က်က္ေစ ခ်င္လို ့ ျဖစ္မွာပါ အဲဒီလို အျပစ္ေပး နည္းမ်ိဳး အရင္က တစ္ခါမွ ဆရာမ မေပးဖူးပါဘူး ။ ဒါ ပထမ ဆံုး အၾကိမ္ပါ ။ အမွတ္ အနည္းဆံုး ေက်ာင္းသားက လုပ္ရမွာ ဆိုေတာ့ တစ္တန္းလံုး အားလံုး မွန္ေအာင္ ေျဖႏိုင္ရင္ေျဖ ၊ မေျဖႏိုင္ရင္ေတာ့ တစ္ခုမွား ေျဖမိတဲ့ သူလဲ အျပစ္ေပးခံ ရမဲ့သူ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ ။ ဆရာမက ေျပာတဲ့ အတိုင္း တစ္ကယ္ လုပ္မွာကို သိေနၾကေတာ့ အတန္းေ႐ွ ့ မွာ ေဘာင္းဘီ ခၽြတ္ျပီး အ႐ိုက္ခံ ရမွာကိုေတာင္ အားလပ္ခ်ိန္မွာ ကစားဖို ့ ေမ့ေအာင္ ေၾကာက္တတ္ၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ အတြက္ ဘယ္လိုေနမလဲ ဆိုတာေတြး ၾကည့္ေပါ့ ။

ကၽြန္ေတာ့္အတန္းထဲမွာ ဆရာမ အျပစ္ေပးတိုင္း အျမဲတမ္း လိုလို အျပစ္ေပးခံရတဲ့ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္႐ွိတယ္ ။ ဆရာမက စာၾကည့္ဖို ့ အခ်ိန္ ဘယ္ႏွစ္ရက္ပဲ ေပးေပး စာၾကည့္ ဖို ့ သူေမ့လာ တတ္တယ္ ။ သူ ့ရဲ ့ အေျဖစာ႐ြက္မွာ အျမဲတမ္းလိုလို ကြက္လပ္ေတြ နဲ ့ အေျဖမွားေတြ ပဲပါေန တတ္တယ္ ။ ဆရာမက အျပစ္ေပးဖို ့ နာမည္ေခၚလိုက္ တိုင္း သူ ့နာမည္က မပါ မျဖစ္လို ျဖစ္ေနတယ္ ။ သူ အတန္းေ႐ွ ့ မွာရပ္ျပီး ေဘာင္းဘီခၽြတ္ အ႐ိုက္ခံရတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးကလဲ အတန္းထဲက ေက်ာင္းသားတိုင္း အတြက္ ႐ိုးေနျပီး ။ ဆရာမက စာေမးမယ္လို ့ ၾကိဳေျပာထားတိုင္း အဲဒီအခ်ိန္ ေရာက္ရင္ သူ အျပစ္ေပး ခံရ ေတာ့မယ္ဆိုတာ ေက်ာင္းသားအားလံုး အလြတ္ရ ေနတဲ့ ပံုေသနည္း တစ္ခုလိုပဲ သိပ္မထူး ဆန္းေတာ့ဘူး ။

သူ ့ကို အတန္းထဲမွာ စာအညံ့ဆံုး ေက်ာင္းသား အျဖစ္ အားလံုးက သတ္မွတ္ထား ၾကေပမဲ့ ၊ သူဟာ ခပ္ဆိုးဆိုး ၊ ဂ်စ္ကန္ကန္ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ မဟုတ္ဘူး ။ စာသင္ေနတဲ့ ဆရာမ ေတြကိုေရာ ၊ အျခား ေက်ာင္းသား ေတြကိုေရာ ဘယ္ေတာ့မွ အေႏွာက္အယွက္ မေပးတတ္ဘူး ။ သူအျပစ္ ေပးခံရရင္လဲ အတန္းေ႐ွ ့ ကို ထြက္ရပ္တယ္ ၊ အျပစ္ေပးခံ ရျပီးရင္ ေခါင္းငုံ ့ျပီး သူ ့ ေနရာ သူ ေအးေဆး ျပန္လာ ထိုင္တယ္ ။ သူ အျပစ္ေပးခံ ရတာကို ၾကည့္ျပီး ရယ္ေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းသား ေတြကိုလဲ ဘယ္တုန္းကမွ ဘာမွ သူ ျပန္မေျပာ တတ္ဘူး ။ စာသင္ခန္း ထဲမွာေရာ ၊ စာသင္ခန္း အျပင္မွာပါ သူ ့ ဘာသာသူ ေအးေအးပဲ ေနတတ္တယ္ ။

ဆရာမက သူ ့ကို လွည့္ၾကည့္ျပီး ဒီ အေမး အေျဖ ေမးခြန္း ေတြက စာေမးပြဲ အတြက္ တစ္ကယ္ အေရးၾကီးတယ္ ။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ေသခ်ာ စာၾကည့္လာခဲ့ ၊ ဆရာမ ဘယ္သူ ့ကိုမွ ေဘာင္းဘီခၽြတ္ျပီး အတန္းတစ္ပတ္ မပတ္ခိုင္း ခ်င္ဘူး ။ စာမၾကည့္ လာရင္ေတာ့ တစ္ကယ္ လုပ္ရလိမ့္မယ္လို ့ ေျပာေတာ့ သူ ့ မ်က္ႏွာ ဘာမွ ေျပာင္းလဲ မသြားဘူး ။ ဆရာမ ေျပာတာကို ေၾကာက္သြားတဲ့ အမူအရာ မ႐ွိ သလို ၊ ေလးေလးနက္နက္ ျဖစ္သြားတဲ့ အမူအရာလဲ မ႐ွိဘူး ။ ပံုမွန္ အတိုင္းပဲ “ဟုတ္ကဲ့” လို ့ ဆရာမကို အသံ ေအးေအးေလးနဲ ့ ခပ္တိုတိုပဲ သူျပန္ေျဖတယ္ ။

ကၽြန္ေတာ္တို ့ စာသင္ခန္းရဲ ့ ပံုစံက စားပြဲပုေလး ေတြကို နံရံနဲ ့ ကပ္မထားပဲ အတန္းအလယ္မွာ လူသြားလမ္း ခ်န္ျပီး စီထားတာပါ ။ အတန္းရဲ ့ ေထာင့္တစ္ခုမွာ အတန္းထဲက လူအေရအတြက္နဲ ့ အကြက္ေလးေတြ ဆြဲထားတဲ့ ဖိနပ္ခၽြတ္ဖို ့ ေနရာ႐ွိပါတယ္ ။ အတန္းထဲ ဝင္တာနဲ ့ အတန္းရဲ ့ ေထာင့္မွာ ဖိနပ္ေတြကို ခၽြတ္ထားခဲ့ ရျပီး ေက်ာင္းသားေတြ က ၾကမ္းေပၚမွာထိုင္ ရတာပါ ။ အတန္းေဘး ပတ္ပတ္လည္မွာ လူသြားလမ္း ေနရာ႐ွိ ပါတယ္ ။

အဲဒီ စေန ၊ တနဂၤေႏြ ႏွစ္ရက္လံုး ကၽြန္ေတာ္အေဆာ့လြန္ျပီး စာမက်က္ျဖစ္ဘူး ။ ဒီအေမးအေျဖ ေလးေတြကို အလြတ္က်က္ လိုက္ရင္ ခဏေလးနဲ ့ ရပါတယ္ ဆိုျပီး ေတြးခဲ့ တာလဲပါတယ္ ။ ေက်ာင္းသြား ရမဲ့ မနက္ေရာက္မွ ဆရာမ ေမးမယ္ဆိုတဲ့ စာကို ၾကည့္ျဖစ္တယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ထင္ထားသလိုအလြယ္ေလးနဲ ့ အလြတ္က်က္ လို ့ရတဲ့ ေမးခြန္း မ်ိဳးေတြ မဟုတ္ပဲ grammar ေတြ နားလည္မွ ေျဖႏိုင္မွာ ျဖစ္သလို ၊ V1, V2, V3 ေတြကို အလြတ္ရဖို ့ လဲ လိုအပ္ ေနတယ္ ။ ေမးခြန္း အားလံုး နားလည္ ေအာင္ နဲ ့ Verb အမ်ိဳးအစား အားလံုးကို အလြတ္ရေအာင္ က်က္ဖို ့ အခ်ိန္ကလဲ မ႐ွိေတာ့ဘူး ။ ဒီေန ့ ဆရာမ စာေမးရင္ေတာ့ ေမးခြန္း အားလံုးကို မွန္ေအာင္ ေျဖႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ သိေပမဲ့ ၊ အျမဲတမ္း စာက်က္မလာ တတ္တဲ့သူ ဒီတစ္ခါလဲ စာက်က္ လာမွာမဟုတ္ ပါဘူးေလ ၊ သူက ငါ့ထက္ေတာ့ ဆိုးမွာပါ ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ ့ ေက်ာင္းကို လာခဲ့တယ္ ။

ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ သူ ့ကိုေတြ ့တာနဲ ့ ဘယ္လိုလဲ ဒီေန ့ ေမးမဲ့ စာေတြ ၾကည့္ျဖစ္ ခဲ့လား ဆိုေတာ့ ၾကည့္ ခဲ့တယ္လို ့ ျပံဳးျပီး သူျပန္ေျဖတယ္ ။ ခါတိုင္း သူျပန္ေျဖ ေနၾက အတိုင္း ၾကည့္ဖို ့ ေမ့ခဲ့တယ္တို ့ ၊ ေသခ်ာ မၾကည့္ျဖစ္ ခဲ့ဘူးတို ့ လိုမ်ိဳး အေျဖေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္ ခဲ့တာ ၊ ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္း မိုးၾကိဳးပစ္ ခံရျပီး ။ ငါ့လို အေဆာ့မက္ျပီး စာ ေသခ်ာ မၾကည့္ခဲ့တဲ့ သူမ်ား ႐ွိမလားလို ့ လိုက္ေမးၾကည့္ ေတာ့လဲ ကၽြန္ေတာ္ လိုခ်င္တဲ့ အေျဖ မရခဲ့ဘူး ။ အဲဒီေန ့မွာ အခ်ိန္အားရတိုင္း ေက်ာင္းသား အားလံုးက က်က္မွတ္ခဲ့ ျပီးသား စာကို ျပန္ေႏႊးေန ၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ နားမလည္ေသးတဲ့ စာေတြကို ေခၽြးတပ်ံပ်ံ နဲ ့ နားလည္ေအာင္ ၾကိဳးစားရင္း ဆရာမ ဒီေန ့ ေက်ာင္းမလာ ပါေစနဲ ့ လို ့ စိတ္ထဲက အၾကိမ္ၾကိမ္ ဆုေတာင္းေနမိတယ္ ။ အဲဒီေန ့ က ကၽြန္ေတာ္ ဆုေတာင္း မျပည့္ခဲ့ သလို အဲဒီ ဆရာမ အခ်ိန္ေရာက္တဲ့ အထိ ေမးခြန္းအားလံုး မွန္ေအာင္ ေျဖႏိုင္တဲ့ အထိ စာေတြကို ကၽြန္ေတာ္ မၾကည့္ႏိုင္ ခဲ့ဘူး ။ ဒီေန ့ ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ကံဆိုးျပီး ။

ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚက ေမးခြန္း ေတြကို ေျဖေနရင္းနဲ ့ သူ ့ကို ကၽြန္ေတာ္ လွမ္းၾကည့္ျဖစ္တယ္ ။ ဒီေန ့မွာ ေမးမဲ့ စာကို သူေသခ်ာ က်က္ခဲ့ပံု ရတယ္ ။ ခါတိုင္းဆို သူမ်ားေတြ ေျဖေနခ်ိန္မွာ ဒီအတိုင္း သူထိုင္ေနတတ္ ေပမဲ့ ဒီတစ္ခါေတာ့ ေမးခြန္းေတြကို ဂ႐ုစိုက္ျပီး ေသခ်ာ သူေျဖေနတယ္ ။ ေျဖထားတဲ့ စာ႐ြက္ကို ဆရာမဆီ သြားမေပးခင္ အခ်ိန္ထိ အၾကိမ္ၾကိမ္ သူျပန္ စစ္ေနတာကို ကၽြန္ေတာ္ ေတြ ့တယ္ ။ စာ႐ြက္ ေပးျပီး ျပန္လွည့္လာတဲ့ သူ ့ကိုေျဖႏိုင္လားလို ့ ကၽြန္ေတာ္ေမးေတာ့ သူေခါင္းညိတ္ ျပတယ္ ။ သူ ့ မ်က္ႏွာမွာလဲ ယံုၾကည္မႈ အျပည့္နဲ ့ ။

အရင္ အခါေတြ တုန္းက ဆရာမ အျပစ္ေပးတာကို ခံရတဲ့ သူေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ ပါခဲ ပါတယ္ ။ အေျဖ တစ္ခုမွား ႏွစ္ခုမွား ေတြ အတြက္ အ႐ိုက္ခံခဲ့ ရဖူးေပမဲ့ ၊ ေဘာင္းဘီ ခၽြတ္ျပီး အ႐ိုက္ခံ ရတဲ့အထိ အေျခအေန တခါမွ မဆိုး ခဲ့ဖူးဘူး ။ ခုေတာ့ ေဘာင္းဘီ ခၽြတ္ျပီး အတန္း တစ္ပတ္ပါ ပတ္ရမယ္ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ငိုခ်င္ေနျပီး ။ ဆရာမက တစ္ေယာက္ခ်င္း နာမည္ကို ေခၚျပီး အေျဖလႊာေတြ ျပန္ေပးခ်ိန္မွာေတာ့ ဘယ္ႏွစ္ခု မွားလဲ ၊ အမွတ္ဘယ္ ေလာက္ရလဲ ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္နဲ ့ တစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ ေမးတဲ့ အသံေတြနဲ ့ တစ္ခန္းလံုး ႐ုပ္႐ုပ္သဲသဲ ျဖစ္ေနတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ့္ အေျဖလႊာ ရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ၆ ခု မွားတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ ပိုမွားတဲ့ သူမ်ား႐ွိမလားလို ့ အေျဖလႊာ ရျပီးသား သူေတြထဲမွာ လိုက္႐ွာေပမဲ့ တစ္ခုမွား ၊ ႏွစ္ခုမွား ထက္ပို မ႐ွိဘူး ။ ကိုယ္က အမွား အမ်ားဆံုး ျဖစ္ေနေတာ့ ကိုယ့္ အေျဖလႊာ ကို သူမ်ားကိုလဲ မျပရဲဘူး ။ အတန္းထဲမွာ ဟိုဖက္ထိပ္က လူနဲ ့ စကားသြား ေျပာလိုက္ ၊ ဒီဖက္က လူနဲ ့ စကားလာေျပာ လိုက္နဲ ့ သူမ်ားေမး မခံ ရေအာင္ ပတ္ေျပးရင္း ကိုယ့္ထက္ ပိုမွားတဲ့ သူကို ႐ွာေန မိတယ္ ။

ကိုယ့္ရဲ ့ ရမွတ္ သူမ်ားေမး မခံရေအာင္ ပတ္ေ႐ွာင္ ေနရင္းနဲ ့ သူ ့ကို ကၽြန္ေတာ္ လွမ္းၾကည့္ ျဖစ္တယ္ ။ သူ ့ အေျဖလႊာ ကို သူျပန္ မရေသးဘူး ။ အရင္တုန္း ကဆို သူမ်ားေတြ အမွတ္ ဘယ္ေလာက္ ရသလဲ ဆိုတာ သူ စိတ္မဝင္စား သလို ၊ သူ ရဲ ့ အေျဖလႊာ ကိုလဲ စိတ္ဝင္တစား သူ ေစာင့္မေန တတ္ဘူး ။ ဒီေန ့ ေတာ့ အျခားသူေတြ ရဲ ့ ရမွတ္ေတြကို သူစိတ္ဝင္စား ပံုမရ ေပမဲ့ သူ ့ရဲ ့ အေျဖလႊာ ေပၚက ရမွတ္ကိုေတာ့ သူေတာ္ေတာ္ သိခ်င္ေနပံု ရတယ္ ။ ဆရာမ ဆီကေန အၾကည့္မလႊဲပဲ သူ ့ နာမည္ ေခၚမဲ့ အလွည့္ကို သူ စိတ္ဝင္တစားနဲ ့ ထိုင္ေစာင့္ေနတယ္ ။

ဆရာမလက္ထဲမွာ သူ ့အေျဖလႊာ တစ္ခုပဲက်န္ ေတာ့တယ္ ။ ခုခ်ိန္ထိ အတန္းထဲမွာ အမွား အမ်ားဆံုးဟာ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္ထဲ သိေသးတယ္ ။ သူ ့နာမည္ လွမ္းေခၚေတာ့ ဆရာမ ဆီ မေျပးယံု တမယ္ သူေရာက္သြားတယ္ ။ ေက်ာင္းသားအားလံုး ကိုယ့္အေျဖလႊာ ကိုယ္ျပန္ရျပီးသား ဆိုေတာ့ အၾကည့္ အားလံုး က သူနဲ ့ ဆရာမဆီ ေရာက္ေနတယ္ ။ သူ ့အေျဖလႊာ လွမ္းေပးရင္းနဲ ့ ဆရာမက သူ ့ ကိုေျပာတယ္ မင္းေျဖ ထားတာ အားလံုးမွားတယ္တဲ့ ။ အတန္းထဲက ေက်ာင္းသားေတြ သူ ့ကို ဝိုင္းရယ္ ၾကတယ္ ။ အမွား ေျဖထားမိတဲ့ သူေတြ သက္ျပင္း ခ်ၾကတယ္ ။ သူကေတာ့ ေခါင္းငုံ ့ျပီး သူ ့ေနရာကို ျပန္ေလွ်ာက္ လာရင္းနဲ ့ ဆရာမ ေျပာတာကို မယံုသလို သူ ့အေျဖလႊာကို တစ္႐ြက္ခ်င္း တအံ့တၾသ ျပန္လွန္ ၾကည့္ေနတယ္ ။

ဆရာမေပးမဲ့ အျပစ္က လြတ္သြားတဲ့ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ ေပ်ာ္သြားတယ္ ။ တစ္ခ်ိန္လံုး ငိုမဲ့မဲ့ ျဖစ္ေနမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္ႏွာလဲ ခုမွပဲ ျပန္ျပံဳး ႏိုင္တယ္ ။ ဒါေပမဲ့ သူ ့ရဲ ့ ရမွတ္ကို သူ ့လိုပဲ ကၽြန္ေတာ္လဲ အံ့ၾသတယ္ ။ အားလံုး မွားတယ္ ? တစ္ကယ္ပဲလား ? ဘယ္လို ျဖစ္တာလဲ ? မနက္က ကၽြန္ေတာ္ ေမးေတာ့ သူစာ ၾကည့္ခဲ့တယ္ လို ့ေျပာတယ္ ။ သူ ေျပာတာကို ကၽြန္ေတာ္ယံုတယ္ ။ သူလိမ္ေျပာစရာ အေၾကာင္းလဲမ႐ွိ ဘူးေလ ။ ေမးခြန္းေတြကို သူ ေသခ်ာ ဂ႐ုစိုက္ျပီး ေျဖေနတာကိုလဲ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ ့တယ္ ။ ေျဖႏိုင္လားလို ့ ကၽြန္ေတာ္ေမး တုန္းကလဲ ယံုၾကည္မႈ အျပည့္နဲ ့ သူ ေခါင္းညိတ္ ျပခဲ့တယ္ ။ သူတစ္ကယ္ပဲ တစ္ခုမွ မွန္ေအာင္ မေျဖႏိုင္ခဲ့ ဘူးလား ? သူ ့အနားကို သြားျပီး သူ ့ အေျဖလႊာကို ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းၾကည့္ မိတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာေျပာ ရမွန္း မသိ ျဖစ္သြား ခဲ့ရတယ္ ။ သူ ့ရဲ ့ အေျဖလႊာမွာ စာလံုးေပါင္း ေတြေရာ ၊ grammar ေတြေရာ သူေျဖထားတဲ့ အေျဖေတြေရာ အားလံုးကမွန္ ေနတယ္ ။ ဒါေပမဲ့ သူ ရမွတ္ သံုညပဲ ရခဲ့တယ္ ။

အဲဒီေန ့ က ေမးခြန္းတိုင္းမွာ ပါတဲ့ နာမည္ေတြကို ဆရာမက Maung Maung ၊ Ko Ko စတဲ့ ၂လံုး ဆင့္ နာမည္ေတြ နဲ ့ သံုးခဲ့တယ္ ။ သူျပန္ ေျဖေတာ့ အေျဖေတြမွာ နာမည္ေတြကို Maung2 ၊ Ko2 ဆိုျပီး ျပန္ေရးခဲ့တယ္ ။ သူ ့ အေျဖေတြ အားလံုးမွန္ ေနေပမဲ့ ဆရာမက သူ ့ အေျဖေနရာက နာမည္ အားလံုးကို မွင္နီနဲ ့ ဝိုင္းျပီး သူ ့ရဲ ့ အေျဖ အားလံုးကို အမွားေပးခဲ့တယ္ ။ အဲဒီေန ့ က အတန္းထဲမွာ အေျဖအားလံုး မွန္ေအာင္ ေျဖႏိုင္တဲ့ သူ နည္းနည္း ေလးထဲမွာ အံ့ၾသ စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ စာအညံ့ဆံုး ဆိုတဲ့သူ ပါခဲ့ ေပမဲ ့ သူ ရမွတ္ သံုည ပဲရခဲ့တယ္ ။ အဲဒီေန ့က စာလံုးေပါင္း ေတြေရာ ၊ grammar ေတြေရာ အမ်ားဆံုး မွားေျဖခဲ့ တဲ့ သူဟာ ကၽြန္ေတာ္ ျဖစ္ေပမဲ့ အျပစ္ေပး ခံရတဲ့ သူဟာ သူျဖစ္ ခဲ့တယ္ ။

ခါတိုင္းအျပစ္ေပးခံရရင္ အတန္းေ႐ွ ့ကို ထြက္ရပ္ ၊ ေပးတဲ့ အျပစ္ကို ခံျပီး ဘာမွ မထူးသလို သူ ့ ေနရာ သူျပန္လာထိုင္ တတ္ေပမဲ့ ဒီေန ့ အျပစ္ေပးခံ ရခ်ိန္မွာေတာ့ သူမ်က္ရည္ ဝဲေနခဲ့တယ္ ။ ဆရာမ ကလဲ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ သြားပံုရတယ္ ။ အတန္းကို တစ္ပတ္ ပတ္ျပီး သူ ့ေနရာသူ ျပန္လာထိုင္ေတာ့ ဆရာမ သူ ့ အနားကို ေလွ်ာက္လာျပီး အဂၤလိပ္စာမွာ နာမည္ေတြကို စာလံုးတူ ေနရင္လဲ ႏွစ္လံုးကို ေပါင္းျပီး ေရးလို ့ မရ ေၾကာင္း ၊ ေနာက္တစ္ခါ သတိထားျပီး ေရးဖို ့ ႐ွင္းျပခဲ့တယ္ ။ သူ ဆရာမကို ေမာ့ မၾကည့္ ခဲ့ဘူး ။ ဘာမွလဲ ျပန္မေျဖ ခဲ့ဘူး ။ သူ ့ေ႐ွ ့ က စာပြဲကိုသာ ေခါင္းငံု ့ျပီး စိုက္ၾကည့္ ေနတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ မျမင္ရေပမဲ့ သူ ့မ်က္လံုးမွာ မ်က္ရည္ေတြ ဝဲေနဦးမယ္ ဆိုတာ ေသခ်ာတယ္ ။

အဲဒီေန ့က တစ္ကယ္ စာမက်က္ခဲ့ တဲ့ ကၽြန္ေတာ္ကသာ အျပစ္ေပးခံ ရမဲ့သူ ျဖစ္သင့္ေပမဲ့ သူ ကံဆိုး ခဲ့တယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ သူ ့အတြက္ တစ္ကယ္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္ ။ ကိုယ္တိုင္လဲ ကိုယ္သာ အျပစ္ေပးခံ ထိသင့္တဲ့သူ ဆိုတာကို သူ အပါအဝင္ ဘယ္သူ ့ ကိုမွ မေျပာပဲ လွ်ိဳ ့ဝွက္ထား ခဲ့တဲ့အတြက္ ကလိမ္ကက်စ္ က်ခဲ့သူ တစ္ေယာက္လို လိပ္ျပာ မလံုျဖစ္ခဲ့ ရတယ္ ။

ခါတိုင္းနဲ ့ မတူ ဒီေန ့မွာမွ သူဘာလို ့ ၾကိဳးစားျပီး စာေတြ ၾကည့္ခဲ့တာလဲ ? ဒီတစ္ခါ ဆရာမ ေပးမယ္ဆိုတဲ့ အရင္ အခါေတြထက္ ပိုျပင္းတဲ့ အျပစ္ဒဏ္ကို ခံရမွာ သူ တစ္ကယ္ ေၾကာက္လို ့ ၾကိဳးစားခဲ့ တာလား ? အတန္းထဲမွာ စာ အညံ့ဆံုး ေက်ာင္းသားလို ့ သတ္မွတ္ခံ ထားရတာကို ေျပာင္းပစ္ခ်င္လို ့ သူၾကိဳးစားခဲ့ တာလား ? သူ ့ရဲ ့ အရည္အခ်င္း အမွန္ကို တစ္စံု တစ္ေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ အတန္းသား အားလံုးကို ျပခ်င္လို ့ သူၾကိဳးစားခဲ့ တာလား ? စိတ္အသစ္ ၊ အေတြးအေခၚ အသစ္ ေတြနဲ ့ အနာဂတ္ အသစ္စဖို ့ ေျခလွမ္းအသစ္ အေနနဲ ့ သူၾကိဳးစားခဲ့ တာလား ? ကၽြန္ေတာ္ ေသခ်ာမသိဘူး ။ ကၽြန္ေတာ္ ေသခ်ာ သိတာကေတာ့ အဲဒီေန ့ အတြက္ သူၾကိဳးစား ခဲ့သမွ် အားလံုး အလကား ျဖစ္ခဲ့ ရတယ္ ။

သူ ့ရဲ ့ ေပါ့ဆမႈေၾကာင့္ သူ သံုည မွတ္ပဲ ရခဲ့ ေပမဲ့ အဲဒီေန ့မွာ သူဟာ ခပ္ညံ့ညံ့ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ သက္ေသျပ ခဲ့တယ္ ။ စိတ္မေကာင္း စရာ ေကာင္းတာက အဲဒီေန ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ အရင္လိုပဲ သူျပန္ျဖစ္ သြားတယ္ ။ စာေမးမယ္ ဆိုတဲ့ အခါတိုင္း စာ ၾကည့္ဖို ့ အျမဲတမ္း သူ ေမ့လာ တတ္တယ္ ။ အေျဖလႊာေတြ ျပန္ေဝ ေနခ်ိန္တိုင္း ဘာစိတ္လႈပ္႐ွားမႈမွ မျပပဲ သူေနရာမွာ သူေခါင္းငံု ့ ထိုင္ျပီး ဆရာမ ေပမဲ့ အျပစ္ကို ခံဖို ့ ေစာင့္ေန တတ္တယ္ ။

ဆယ္စုႏွစ္ေတြ ၾကာခဲ့ျပီး ျဖစ္ေပမဲ့ သူ ့ အေၾကာင္းကို ျပန္စဥ္းစားတိုင္း အဲဒီေန ့ က အျဖစ္အပ်က္မွာ တစ္ခုခုလိုအပ္ ေနသလို ကၽြန္ေတာ္ ခံစားရတယ္ ။ တစ္ေယာက္ေယာက္မွာ အျပစ္႐ွိ ေနသလို ခံစားရတယ္ ။ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာေတြလိုအပ္ ခဲ့တာလဲ ? ဘယ္သူေတြ ဘယ္ေနရာမွာ မွားခဲ့ၾကတာလဲ ?

အဲဒီေန ့က ဆရာမ မွားခဲ့ သလား ? ေက်ာင္းသားေတြကို စာၾကည့္ဖို ့ အခ်ိန္လံုလံု ေလာက္ေလာက္ ဆရာမ ေပးခဲ့တယ္ ။ ေပးမဲ့ အျပစ္ဒဏ္ ကိုလဲ ၾကိဳေျပာခဲ့တယ္ ။ ေျပာထား တဲ့အတိုင္း အမွတ္ အနည္းဆံုး ရတဲ့ သူကို အျပစ္ေပးခဲ့တယ္ ။ ဆရာမ လုပ္ခဲ့တဲ့ ထဲမွာ မွားတယ္လို ့ ေျပာလို ့ရတာ တစ္ခုမွ မပါဘူး ။

ကၽြန္ေတာ္ေရာ မွားခဲ့ သလား ? ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ႏွစ္မွတ္ ရလဲဆိုတာ အျခား ေက်ာင္းသားေတြကို မေျပာျပခဲ့ ေပမဲ့ ဘယ္ေက်ာင္းသားက ဘယ္ေမးခြန္းကို ဘယ္လို ေျဖခဲ့တယ္ ၊ ဘယ္သူက ဘယ္ေမးခြန္းမွာ ဘယ္လိုမွားတယ္ ဆိုတာ ဆရာမ သိေနတာပဲ ။ ဆရာမ ကိုယ္တိုင္ အျပစ္ေပး သင့္တဲ့ သူကို ေ႐ြးျပီး အျပစ္ေပးခဲ့တာေလ ။ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ခဲ့ တဲ့ထဲမွာ မွားတယ္ လို ့ ေျပာလို ့ရတာ ဘာမွ မ႐ွိဘူး ။

အဲဒီေန ့က သူ တစ္ကယ္ ၾကိဳးစားျပီး စာၾကည့္ခဲ့တယ္ ဆိုေပမဲ့ သူအျပစ္ေပး ခံခဲ့ရတာ သူ ့ရဲ ့ ေပါ့ဆစြာ ေျဖဆိုခဲ့မႈ ေၾကာင့္သာ ျဖစ္တယ္ ။ သူ ့ အျပစ္နဲ ့ သူခံရတာပဲ ။ ဘယ္ေနရာမွာမွ ဘာမွ မမွားခဲ့ဘူး ။ ဘယ္သူကမွ မွားတယ္လို ့ ေျပာလို ့ ရတဲ့ လုပ္ရပ္မ်ိဳး မလုပ္ခဲ့ဘူး ။ ဒါေပမဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ေတြ ၾကာေအာင္ တစ္ခုခု မွားေနခဲ့ တယ္လို ့ ကၽြန္ေတာ္ ဘာလို ့ စြဲလမ္း ေနရတာလဲ...

သူ အျပစ္ေပး ခံခဲ့ရေပမဲ့ ခါတိုင္းေန ့ ေတြနဲ ့ မတူတဲ့ သူ ့ရဲ ့ ၾကိဳးစား အားထုတ္ ခဲ့မႈကို အဲဒီေန ့က ဆရာမ (သို ့မဟုတ္) တစ္ေယာက္ေယာက္ ကသာ အသိအမွတ္ျပဳ ခ်ီးမြမ္း ခဲ့ရင္...

ဒါမွမဟုတ္...

အဲဒီေန ့ မွာ တကယ္ေတာ့ အညံ့ဆံုး ေက်ာင္းသားဟာ ကၽြန္ေတာ္သာ ျဖစ္ျပီး သူကေတာ့ ကံဆိုးခဲ့ သူသာ ျဖစ္တယ္လို ့ ကၽြန္ေတာ္ သူ ့ကို ႐ွင္းျပျပီး အားေပး ျဖစ္ခဲ့ရင္...

သူ အရင္လို ျပန္မျဖစ္ပဲ တစ္ခုခု ေျပာင္းလဲခဲ့မွာလား... ကၽြန္ေတာ္ကေရာ ဘယ္သူမွ မွားတယ္လို ့ ေျပာလို ့ ရတဲ့ လုပ္ရပ္မ်ိဳး မလုပ္ခဲ့ ၾကတဲ့ အဲဒီေန ့ က အျဖစ္အပ်က္မွာ ၊ အျပစ္႐ွိ သူတစ္ေယာက္လို ဒီေန ့ထိ ခံစားမိ ေနဦး မွာလား...

2 comments:

  1. ရိုးရိုး22 September 2010 at 13:24

    အျပစ္ေပးၾကမ္းတဲ ့ဆရာမကို မုန္းတယ္။

    ReplyDelete